wtorek, 24 lipca 2012

FanFiction

     Chciałabym się dzisiaj luźno zająć FanFiction. Bardzo luźno, bo coś ściślejszego spróbuję napisać kiedy indziej. Ten post ma konkretny cel, do której będę zmierzać, ale ćśś. :)
     FanFiction ewoluuje prawdopodobnie od kiedy powstawały pierwsze teksty pisane, będące tekstami fabularnymi. Nie jest to poparte żadnymi badaniami, to moje przemyślenie. Przecież ludzie zawsze lubili tworzyć coś, na podstawie czegoś.
     FanFiction samo w sobie musi być utworem non-profit - inaczej może zostać uznane za pogwałcenie praw autorskich (dotyczy to USA, co ciekawe w Polsce nie ma takiego przepisu). Możemy więc publikować FanFiction na przykład w magazynach fanowskich M&A :) (Sugestia ^^).
     FF'y (oficjalny skrót) mogą dotyczyć absolutnie wszystkiego. Istnieją takie, które opowiadają losy muzyków, aktorów i innych jak najbardziej realnych sław. Inne opierają się na filmach (np. Piraci z Karaibów), serialach (np. Sherlock BBC, Zagubieni), książkach (Harry Potter), czy Mangach&Anime (Naruto, Bleach, Kuroshitsuji... Ciężko wymienić anime, które nie miałoby swojego fandomu FanFiction).
    Zgodnie z objeśnieniem wikipedii (czymś trzeba się posiłkować), istnieją trzy rodzaje FanFiction: alternatywne, kontynuacyjne i poboczne. Alternatywne prezentują odmienną wersję oryginalnej historii, przy uprzednim zmienieniu jakiegoś ważnego elementu fabuły na samym jej początku. Kontynuacyjne - prequele i sequele, opowiedzenie ciągu dalszego historii lub wytłumaczenie jak widzimy wydarzenia wcześniejsze. I wreszcie moje ulubione - poboczne, opowiadające wydarzenia dotyczące postaci drugoplanowych i dalszych.
    Ważnym elementem FanFiction są tzw. paringi (couples), których często te opowiadania dotyczą. Czasami mam wrażenie, że głównie wiele osób (w tym ja!) pisze FanFiction, żeby opowiedzieć romantyczne historie bohaterów. Także takie opowiadania zazwyczaj zdobywają popularność :)
    Oprócz FanFiction występuje też FanArt - rysunki, ale to inna historia i nie dla mnie.
    Wielu jest twórców FanFiction. Jest ono całkiem popularne. W Japonii występuje także w mangowej formie - nazywa się doujinshi. Zazwyczaj jest to alternatywna wersja mangi bądź anime.
    Macie swoje ulubione paringi albo dzieła, o których FanFiction lubicie czytać?
    Osobiście jestem uzależniona od fandomu Naruciaka. Chętnie czytam także FF'y Sherlocka BBC, czasami zdarzają mi się opowiastki Potterowe. A Wy? :>

    I teraz zmierzam do sedna. Chciałabym Wam przedstawić swoje ostatnio spłodzone opowiadanie, które polecam osobom znającym Naruto :) http://www.fanfiction.net/s/8350016/1/Malzenstwo_Nejiego_Hyuugi
   FanFiction dotyczy czasów po Czwartej Wielkiej Wojnie Shinobi, a opowiada historię Neji'ego Hyuugi, któremu starszyzna każe się ożenić i spłodzić potomka, ze względu na jego bardzo silny Byakugan. Rzecz jasna jest to NejiTen (nie wiem czy kiedykolwiek napisałam cokolwiek innego). Powodzenia :)

8 komentarzy:

  1. Fajny post :)
    Też lubię pisać takie opowiadania, ale w moim przypadku (jako, że jestem psychicznie skrzywiona) obowiązkowo musi występować jeszcze postać wymyślona przez mnie (^_^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie postacie są fajne, jeśli się je ciekawie wykreuje, w innym wypadku cieszą tylko ich autora :D
      O czym piszesz? ;>

      Usuń
    2. Aktualnie mam fazę za historie wymyślone o początku do końca przeze mnie, tylko trochę inspirowane dramami, ale kiedyś dużo pisałam o Harrym Potterze, nawet kilka notek opublikowałam na blogu, no i trochę moich postaci w różnych anime, książkach itp.

      Usuń
  2. ile się tego kiedyś pisało, o kurcze ... o.O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. romans + anime + ja :D w większości przypadków tak pisałam, razem z przyjaciółkami miałyśmy osobne blogi, ale historie splatały się ze sobą ^^

      Usuń
  3. Boziu, w końcu ktoś równie mocno wierny pairingowi NejiTen *_* ja popisuje swoje Fanfiction od kilku lat...ale ani razu nie napisałam je tak czysto jak ty *_* Czekam na kolejną część "Małżeństwa..."\
    Moje opowiadania : www.nejiten.blog.onet.pl - romans...lekko ecchi
    www.naruto-hen.ya.blog.onet.pl - opowiadania erotyczne ....sporo NxT
    Pozdrawiam
    Lola Sete-Partis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Myślę, że adresów swoich blogów nie musisz mi podawać, bo Twojego nicka jak i opowiadania czytałam kilka lat temu (może przesadzam, czas szybko leci). Nie mogłabym wyobrazić sobie lepszego pochlebcy niż Lola Sete-Partis. Dziękuję :)
      A kolejna część małżeństwa już jest :)

      Usuń